Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016

8 ΠΟΛΥΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ/ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ




Όταν λέμε πολυαισθητηριακές τεχνικές εννοούμε τεχνικές διδασκαλίας που χρησιμοποιούν περισσότερες από μια αίσθηση προκειμένου να διδαχθεί το επιθυμητό αντικείμενο. Σε παιδιά με δυσκολία στην ανάγνωση βοηθάει πολύ το να χρησιμοποιούν όλες τις αισθήσεις τους, ακοή, όραση, αφή, κίνηση (κιναισθητική) για να μάθουν και να απομνημονεύσουν. Την τεχνική εισήγαγαν πρώτοι οι Samuel Orton και Anna Ghillingham to 1930 γι'αυτό είναι γνωστή και ως Orton-Ghillingham method.

Ας δούμε αναλυτικά..

1. Γράψιμο στην άμμο (Sand Writing)
Απλώνουμε την άμμο μπροστά στο παιδί. Το παιδί χρησιμοποιεί το δάχτυλό του για να σχηματίσει γράμματα και λέξεις. Κάθε φορά που γράφει ένα γράμμα προφέρει και τον ήχο του. 


2. Γράψιμο στον αέρα (Air Writing ή Skywriting)
Η συγκεκριμένη τεχνική ενισχύει τον ήχο που αντιστοιχεί στο κάθε γράμμα μέσω της λεγόμενης "μνήμης των μυών"(muscle memory). To παιδί χρησιμοποιεί δύο δάχτυλα ως δείχτες για να σχηματίσει το γράμμα στον αέρα (σαν να γράφει με τα δάχτυλα σε έναν φανταστικό πίνακα). Λέει τον ήχο καθώς το σχηματίζει.   

3. Γράμματα από Γυαλόχαρτο (Sandpaper Letters)
Αυτή η Μοντεσσοριανή τεχνική βοηθάει το παιδί να αισθανθεί το σχήμα των γραμμάτων με τα δάχτυλά του. 


4. "Χτίσιμο" λέξεων με τρισδιάστατα γράμματα (Word Building)
Το παιδί χρησιμοποιεί τρισδιάστατα γράμματα όπως τα μαγνητικά για να αντιγράψει τη λέξη που βλέπει γραμμένη



5. Διάβασ'το, Φτιάξτ'ο, Γράψ'το
Ετοιμάζουμε τρία διαφορετικά κουτιά. Το 1ο θα γράφει απ'έξω "διάβασε", το 2ο θα γράφει "φτιάξε", το 3ο "γράψε". Το παιδί πρέπει π΄ρωτα να διαλέξει από το 1ο κουτί ένα χαρτάκι με μια λέξη και να τη διαβάσει, μετά να τη φτιάξει με τρισδιάστατα γράμματα και μετά να τη γράψει με χρωματιστούς μαρκαδόρους (χρησιμοποιούμε διαφορετικά χρώματα για τα φωνήεντα και τα σύμφωνα.  

6. Ξυλάκια Χειροτεχνίας
Ξυλάκια διαφορετικών χρωμάτων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δείξουμε διαφορετικές έννοιες, ερωτήσεις, σύμβολα κτλ.

7. Ταυτόχρονη ανάγνωση
Τα παιδιά διαβάζουν μαζί με τον δάσκαλο ή τον γονέα καθώς ακούν την ιστορία (audio book)

8. Τουβλάκια LEGO
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα γνωστά τουβλάκια για να χωρίσουμε συλλαβές, να φτιάξουμε λέξεις, να δείξουμε ποια γράμματα "πατάνε" στη γραμμή και ποια "πέφτουν" κτλ.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου