Τετάρτη 31 Αυγούστου 2016

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ



Στην προηγούμενη ανάρτηση είδαμε τα Βασικά χαρακτηριστικά των παιδιών με Δυσλεξία ως προς την ανάγνωση και τη γραφή, κυρίως στο δημοτικό, καθώς και κάποια ψυχοκοινωνικά προβλήματα που ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν. Σε συνέχεια λοιπόν αυτής της ανάρτησης σήμερα θα δούμε μερικές από τις βασικές αρχές που θα πρέπει να διέπει κάθε πρόγραμμα εξατομικευμένης παρέμβασης για παιδιά με τις εν λόγω δυσκολίες.  
H Orton Dyslexia Society έχει ορίσει κάποιες βασικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις η τήρηση των οποίων θεωρείται αναγκαία προκειμένου να είναι πληρέστερη και ουσιαστικότερη η αποκατάσταση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα δυσλεκτικά παιδιά:


  • Επιλογή μεγάλου εύρους δοκιμασιών για την άσκηση όλων των δεξιοτήτων (γνωστικών, οπτικών, ακουστικών, αντίληψης) 
  • Χρήση ασκήσεων και παραδειγμάτων προερχόμενα από τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής του παιδιού.
  • Ξεκάθαρη δομή και ακολουθία ενοτήτων
  • Χρήση της αλφαβητικής - φωνημικής προσέγγισης για τη σταδιακή δημιουργία του λόγου (μαθαίνουμε τα γράμματα με την προφορά τους και όχι με το όνομα τους π.χ. /α/ και όχι "άλφα")
  • Συστηματοποιημένη διδασκαλία σε ενότητες
  • Προσαρμογή της διδασκαλίας στις ατομικές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού
  • Πολυαισθητηριακή διδασκαλία (Χρησιμοποίηση όλων των αισθήσεων μέσω των ασκήσεων που δίνονται)
  • Πολλές επαναλήψεις στο τέλος κάθε ενότητας
  • Θετική υποκίνηση του μαθητή με στόχο την απόκτηση αυτοπεποίθησης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου