Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

ΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ & ΑΛΛΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ

ΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Εκτός από τις ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας, ένα χρήσιμο εργαλείο για την αντιμετώπιση των δυσκολιών των δυσλεκτικών παιδιών είναι  η γραφική αναπαράσταση. Η χρήση εικόνων είναι πολύ σημαντική καθώς βοηθούν τα παιδιά με δυσλεξία να αποτυπώσουν καλύτερα τις παρεχόμενες πληροφορίες.  Γι' αυτό το λόγο καλό είναι να συμπληρώνουν τη διδασκαλία διάφορα "βοηθήματα" όπως φωτογραφίες, πόστερς, εικόνες, γραφικά, πίνακες, παραστάσεις.


ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 

Η εικονική αναπαράσταση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και για την εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής. Η διδασκαλία της ορθογραφίας μπορεί να γίνει με την Εικονογραφική Μέθοδο. Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή κάθε γράμμα που το παιδί δυσκολεύεται να απομνημονεύσει (συνήθως τα διπλά σύμφωνα και φωνήεντα) "μεταμορφώνεται" σε εικονογράφημα κι έτσι αποτυπώνεται καλύτερα στη μνήμη του δυσλεκτικού παιδιού.  Για παράδειγμα γράφουμε τη λέξη "Γυάλα" και μετατρέπουμε-ζωγραφίζουμε το "υ" σε μια γυάλα ή γράφουμε τη λέξη "Νύχτα" και μετατρέπουμε το "υ" σε φεγγάρι κ.ο.κ. 
Βέβαια πρέπει να έχουμε υπ'όψιν ότι για να χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο θα πρέπει το παιδί να έχει φτάσει σ'ένα ικανοποιητικό επίπεδο φωνολογικής ενημερότητας και να μην έχουν προβλήματα ομιλίας και άρθρωσης.





Γενικές στρατηγικές υποστήριξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες που μπορούν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη είναι οι εξής:


  • Ανασκόπηση του προηγούμενου μαθήματος σε σχεδιάγραμμα,
  • Λέξεις - Κλειδιά: καταγραφή στον πίνακα των σημαντικότερων λέξεων του μαθήματος,
  • Χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων,
  • Συχνή επανάληψη πληροφοριών/ οδηγιών,
  • Διόρθωση λαμβάνοντας υπ'όψιν περισσότερο το περιεχόμενο και λιγότερο την ορθογραφία
  • Περισσότερος χρόνος για αντιγραφή από τον πίνακα,
  • Περισσότερος χρόνος για την οργάνωση ιδεών πριν την ελεύθερη γραφή,
  • Χρήση καθαρών φύλλων εργασίας, με εμφανή τη σηματοδότηση συγκεκριμένων πληροφοριών και τη διάκριση των σημαντικότερων σημείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου